keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

sairaala 271



ja me käytiin eilen kuussa
elokuvissa
kävelytunnilla
mun hammasraudat soittaa välillä lapsuuden soittorasioiden sävelmiä

vladivostok lucky 13
tatuoituna himmeällä sinisellä vartian kyynärvarteen

mä muistan moskovan metron hajun
sähköä
ihmisiä
jotain mikä ei kuulu

maailmaan

ne voi kiillottaa kaiken
puhdistaa
viedä toisen kerroksen asukkaat siksi aikaa metsään
mutta totuus palaa
homeen ja paskan lailla
aina

täällä ne istuttaa meihin kasvaimia
kaikkialle
usko tai älä
mut kasvaimet puhuu
tai ei ne puhu
kuiskii vaan
tavallaan

asioita

mitä tulee tapahtumaan
ei maailmalle
ei mitään niin tramaattista

ne kertoo miten ne muuttaa mun solukkoa
kudoksia
yksityiskohtaisesti
mä herään öisin ja kuuntelen

naapurihuoneen mies
se mykkä
jonka naama oli pitkä ja jotenkin kehittymätön

kaivoi silmät päästäänsä ja työnsi hetekasta irrottamansa paksut rautalanganpätkät silmäkuoppiin
kovaa

mä kuulin sen puhuvan usein yksikseen
rukoilevan
et ne olis hiljaa edes hetken

no
ei ne tainnu olla

toivo
on heikkoja varten

mä aion ottaa mukaani niin monta hoitajaa
kun mahdollista
terveisin, sasha.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti