torstai 21. huhtikuuta 2011

kasvaimet alkoivat puhua (taidetta janoisille)

kasvaimet alkoivat puhua
  hieman ennen jäidenlähtöä
mä etenen hitaasti ryömien
läpi mätänevän aluskasvillisuuden kohti terveyskeskuksen keskusmuistia

mä muistan

   ne siskot jotka syntyivät
kesäkuun viimeisen päivän iltana 1976
myöhemmin
niiden äiti toi ne ulos vasta kun aurinko oli laskenut
   ja oli hämärää
mä katselin ruusunpensaan sisältä
miten ne keinuivat epätahtiin
sieraimet hennosti väristen
aivan kuin ne olisivat vainunneet mut
ja mun sisällä puhkesi tuhansia auringonkukkia
   niin lämmin mun oli olla silloin

miten me jahdattiin veljen kanssa junia koulun jälkeen
heiteltiin kiviä ruostuneiden vaunujen kylkiin

ja kaikki on nyt mun päässä
kuin feeniksin siipi
tämä
ja

kasvainten puhe

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti