maanantai 6. kesäkuuta 2011

Betoni, kesäjatkis jota siskoskin imee

- lähdetään kiitämään.

vanhus sanoo ja heittää kusisen alaosansa pois, sen kalpeat laihat kintut on ehkä kuvottavinta mitä olen hetkeen nähnyt.en viitsi edes mainita sen polvissa roikkuvia skreboja.

- otetaan mun kärry.

se vaikeroi. mä en voi uskoa, että sillä olisi voimassa olevaa ajokorttia. kärrystä puhumattakaan. kaiken järjen mukaan tuo vanhus kuuluisi johonkin suljettuun laitokseen. ei hortoilemaan vapauteen. se suunnistaa parkkipaikalle ja viittilöi mua seuramaan. mä seuraan sitä, luoja yksin tietää miksi. ehkä kaikki se teini-ikäisenä haistelemani liima on lopultakin vaatinut veronsa. kuka tietää. joka tapauksessa vanhus pyörii innostuneena jonkun auton ympärillä.

- mun kärry!

se huutaa ja näyttää iloiselta kuin huora loppiaisena.

- Nissan Insanity. vuosimallia 1974. 1,2 litran moottori. viisi vaihdetta. ei ilmastointia. kasettimankka.

se julistaa. nissan insanity? alzheimer näyttää ottaneen ohjat esi-isän otsalohkossa. ei kukaan muu sen lisäksi ole kuulluutkaan nissan insanitystä. vai onko muka? mä en ainakaan. sitä paitsi auto näyttää saab 96 puolikkaalta mihin on piirretty hopeatussilla tähtiä. konepellillä lukee: nissan insanity. keltaisella. se on sata varmaan spreijattu vitun lihasrappeumatautisin käsin tehdyn sapluunan läpi, siitä mä lyön kivekseni pantiksi.

- hyppää kyytiin, nyt mennään ja täytetään osamme.

papparainen kimittää. mä hyppään kyytiin ja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti