torstai 9. kesäkuuta 2011

betoni, kesäjatkis jonka voi haistaa

- perillä ollaan!

pappa kailottaa ja heilauttaa skrebansa ratista. mä mietin, että pappa-avatarelle pitää hommata jostain pöksyt ja vähän äkkiä sittenkin. sillä on päällään ainoastaan keltainen t-paita missä lukee: next, please. jalassa ikämiehellä on kuluneet befree tarralenkkarit ja siinä sen varusteet olikin. eli housuilla olisi tilausta.

- miten niin perillä?

mä kysyn sillä me ollaan parkissa jossain metsätiellä, eikä missään näy oikeastaan mitään muuta kuin metsää ja yks rakennusparakki.

- no täällä. hollannin maajoukkueen pukukopilla.

pappa hihkuu ja hyppii. sen pallit heiluu mielettömässä kaaressa iloiten mukana.

- hollannin missä?

- maajoukkueen pukukopilla. mä pöllin sen kisoista 1974 saksasta. silloin kellopeliappelsiini hävisi loppuottelussa niukasti isäntämaalle 2-1.
- haista vittu. toi on joku ikäloppu työmaaparakki, ei tosiaan mikään hollannin pukukoppi.

mä meuhkaan ja pappa tarpoo pitkin kalpein kintuin kopille ja nykii oven auki.

- astu sisään ja hämmästy!

 me astutaan sisään ja seiniin on kirjoitettu mulle hieman vieraita nimiä. kuten Johnny Rep. samoin yhden seinän peittää iskulause: TOTAALVOETBAL. täytyy sanoa että esi-isä on nähnyt ainakin paljon vaivaa saadaksen harhansa näyttämään etäisesti todellisilta.

- mitä sanot?

esi-isä vinkuu ja pyörittelee pussejaan kuin lännen rennoin karjapaimen.

- joo-o.. tota... aika siistiä? hollanti.1974. silleen.. parakki.

- ymmärrän hämmennykseni, nuori mies. minunkin on joskus vaikea uskoa omia tekojani todeksi.

(sen mä voin käsittää)

- mitä sä mumiset?

- et missä ne huorat ja koksu on?

- no ei ainakaan tässä hengellisessä pyhätössä. tätä emme saastuta millään niin maallisella kuin kokaaini ja rivot pikku vosut. ei. tämän me pidämme puhtaana siitä saastasta. lainaatko langatonta puhelintasi?

- langatonta puhelinta? kaskun ei faksia?

mä yritän polkaista paskaa läppää ja ojennan luurin jeesus von pallille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti