maanantai 25. heinäkuuta 2011

puolen kupin jälkeen

närpin kylmiä edellisen illan makkaraperunoita
juon vettä hanasta
tähän aikaan vuodesta turun kraanavesi on ruskeaa
ja maistuu raudalta ja maalta

mä kävelen koirapuistoon
(älä tuo kiimaista narttua puistoon -kyltti aidassa muistuttaa)
katson tyhjää aitausta
tyhjää vankilaa hieman kauempana

mä en digannut koulusta
paitsi kuvaamataidosta
enkä siitäkään mitenkään hullun paljon
mä nukuin tunneilla
uneksin norsujen hautausmaita

thai-hierontapaikkojen pinkit neonvalot
näyttävät lämpimiltä
lohdullisilta

mun kuusivuotias poika haaveilee taulutelevisiosta
kosketusnäyttökännyköistä
miljoonasta eurosta
mä en ymmärrä
olenko epäonnistunut vai onnistunut kasvatuksellisessa mielessä?

hyttynen imee yöllä mun nilkasta verta
aamulla sitä kutittaa
vaimon keittämä kahvi on tosi stydii
pakko mennä paskalle puolen kupin jälkeen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti