sunnuntai 21. lokakuuta 2012

aurinko on ryöminy mun sänkyyn koisimaan

huoneen toinen sänky on tyhjä
se oli sun sänky
melkein puolen vuoden ajan
jos mä muistan oikein
siinä on uudet lakanat
ne näyttää jäykiltä
just sellasilta joilla ei ole mitään vaikeuksia
sopeutua vallitseviin olosuhteisiin
sun kaappi on auki
sekin on tyhjä
postikortteja myöten

aamupalalla tyhjiä tuoleja
oli mun laskujen mukaan kolme
kolme ei ole hyvä numero
sen tietää kaikki
kolme on niin ku rikkinäinen rakastajatar
siitä ei riitä kaikille

mä haen luukulta aamulääkkeet
aaamulääkkeet on joka aamu keltaisessa kupissa
mies valkoisissa kysyy miten menee
ihan kuin sitä kiinnostais
otan lääkkeet
ja meen takas oleiluhuoneen sohvalle
televio on auki
siellä korjataan asuntoa

miks ne ei korjaa ihmisiä
niissä sarjoissa
sellasia mäkin viitsisin katsoa

sairaanhoitaja muistuttaa hoitopalaverista
vaikka siinä mitään muistamista ole
ne tulee hakemaan
jokaisen vuorollaan huoneesta

aurinko on ryöminy mun sänkyyn koisimaan
sillä aikaa ku mä olin poissa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti