lauantai 17. joulukuuta 2011

Rakkaudesta

Lääkelihavuus on sitten asia erikseen
kaikki alkaa sosiaalisista haitoista
ja huomaamatta sä asut jossain tukiasuntolassa
kuuntelet miten kämppis vetää käteen kahdeksasta kymmeneen kertaan vuorokaudessa

mä poltan röökin
ja tumppaan sen pahviseen kahvimukiin
kuuntelen miten naapuri
liikkuu rapussa
ja hyräilee
sen avannepussi on Akateemisen muovikassin sisällä
ja roikkuu rollaattorin sarvessa
ku se yrittää ehtiä seuraavaan dösään

sä valvoit viime viikolla neljänä yönä
pelkäsit aamua
sitä miten pimeys muuttui harmaudeksi
miten sanomalehdet kolisi sisään postiluukuista

mä muistan miten Vihannin asemalla sä suutelit mua
miten mun lävitse kulki sähköä
ei sitä taivaansinistä mitä näkee kun saa sähkölamauttimesta
vaan punaista
yhtä punaista ku sun hennalla värjätyt hiukset
auringontuoksuista
ja koko maailma tuntuu hetken
sellaiselta paikalta missä vois viihtyä
niinku kodilta tai joltain
juna oli myöhässä
vaunuissa tosi kylmä aina Jyväskylään saakka
sit alko helpottaa
tai sit mä olin jo tottunut ja turta

kotona vessan seinää pitkin kasvoi hometta
siihen mä piirsin sormella vitun kuvan
ennen ku suihkutin sen pois
sängyssä mä polttelin röökiä ja luin kirjaa
kunnes nukahdin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti